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Kavet e vo dindan an destenn vrezhonek

Le drame survenu à Nantes, le 21 décembre dernier, ne laisse personne indifférent, et le Parti Breton compatit à la douleur des 10 victimes innocentes qui s’apprêtaient comme tout un chacun sans doute à un noël joyeux. Le traitement de l’affaire est assez troublant pour que l’on y revienne. D’un côté, au plus haut niveau de l’Etat, le président Hollande appelait à « l’extrême vigilance des services de l’Etat », suite aux drames de Joué-Lès-Tours et de Dijon, faisant part de la mise en place d’une  » mobilisation supplémentaire de forces spécifiques ». D’un autre côté, d’autres voix faisaient tout pour réduire ces drames à des actes isolés. « Il ne s’agit absolument pas d’un acte terroriste », insistait la procureure de Dijon. De même, pour le drame de Nantes, similaire à celui de Dijon: « c’est un acte isolé », déclarait la procureure. Et le ministre de l’intérieur lui-même d’évoquer l’acte  » d’un déséquilibré ».

Il n’y aurait donc pas, selon les autorités françaises, de rapport entre la folie des islamistes djihadistes et la folie d’individus isolés qui tuent pour uniquement tuer. Mais peut-on expliquer la folie, ici, par des raisons psychiatriques, et la folie, là-bas, pour des raisons politiques et religieuses ? La seule différence étant, dans le deuxième cas, l’excuse revendiquée de l’idéologie islamiste. Mais la folie et l’ignoble, contre les femmes et contre les hommes, contre l’Humanité, restent ici ou là identique, insupportable et inadmissible. Il convient également de réfléchir au poids des images qui par internet sont devenus accessibles jusque dans nos cours d’école. Cette escale de la violence, voire cet éloge au relativisme de la vie humaine, sont véritablement préoccupants.

Par le drame de Nantes, la Bretagne est directement touchée. Pour le Parti Breton, la réflexion politique bretonne ne peut ignorer l’existence du danger de perte de repère qui conduit, à l’extrême, certains individus à devenir dangereux pour la société. C’est dans ce contexte que nos racines bretonnes, transmises de génération à générations, ouvertes et offertes en partage aux nouveaux habitants, sont un bien précieux pour la cohérence de notre société.

Pour éviter tout amalgame avec l’islamisme, il serait également indispensable que les musulmans de Bretagne condamnent fermentent toute utilisation de leur religion à des fins terroristes et djidahistes. La Bretagne, comme toute nation, ne peut se construire que sur des valeurs de fraternité et de solidarité, sans compromis aucun ni angélisme vis-à-vis des éléments qui remettraient en cause nos 2000 ans d’histoire commune qui, pas à pas, et de manière chaotique aussi, nous ont conduit à la démocratie et au bien vivre ensemble.

Emile Granville (Le 25/12/2012)

Porte Parole du Parti Breton

Un taol distag pe eztaol un torradur kevredadel o lakaat kevredigezh Breizh en arvar?

An darvoud mantrus bet c’hoarvezet e Naoned d’an 21 a viz Kerzu diwezhañ en doa skoet spered ha kalon an holl. A galon emañ Strollad Breizh gant doan an 10 den didamall bet gwazh eus ar gwalldaol. E sell kemer perzh en un nedeleg laouen e oant moarvat, evel an holl ac’hanomp. Iskis a-walc’h e oa bet an doareoù d’ober war-dro an darvoud-mañ avat. Ezhomm ‘zo da lakaat ar preder warnañ en-dro. Diouzh un tu, e penn uhelañ ar Stad, ar prezidant Hollande en doa galvet  » servijoù ar Stad da vezañ war evezh bras », goude darvoudoù mantrus Joué-Lès-Tour ha Dijon, hag embannet en doa  » e oa ret kreñvaat nerzhioù surentez ouzhpenn « . Diouzh un tu all, mouezhioù all o doa klasket sellout ouzh an darvoudoù-se evel taolioù distag.  » Ne c’hell ket bezañ tamm ebet un taol sponterezh « , a boueze prokulorez Dijon. Heñveldra evit darvoud Naoned, damheñvel ouzh hini Dijon:  » un taol distag eo « , a embanne ar brokulorez. Ha ministr an aferioù diabarzh zoken ha lavarout e oa taol  » un den trelatet  » nemetken.

Ne vije enta, hervez pennoù bras Bro-C’hall, liamm ebet etre follentez an islamourien hag an djihadourien ha follentez hiniennoù ‘zo a lazh tud netra ken evit lazhañ tud. Ha gellout a reer displegañ ar follentez amañ gant abegoù bredvezegel, hag ar follentez du-hont gant abegoù politikel ha relijel ? An diforc’h nemetañ a zo etre an daou ez eo, evit an eil tu, digarez eztaolet an ideologiezh islamek. Ar follentez, an oberoù euzhus avat, a-enep ar merc’hed, a-enep ar wazed, a-enep an Denelezh, a chom, amañ hag ahont, traoù dic’houzañvus ha dizegemeradus. Ret mat eo ivez prederiañ war pouez ar skeudennoù skignet dre ar genrouedad hag a vez sellet outo betek porzhioù ar skol bremañ zoken. Ankenius meurbet eo kresk ar feulster pa ne vez ket meuleudioù d’ar mennozh e vije gwall zister an dalvoudegezh a zo e buhez un den.

Skoet eo Breizh war-eeun gant an darvoud mantrus bet c’hoarvezet e Naoned. Evit Strollad Breizh, ne c’hell ket ar preder politikel breizhek bezañ diseblant e-keñver an arvar da goll hor merkoù ha gwelout hiniennoù ‘zo en diwezh da zont da vezañ danjerus evit ar gevredigezh. Abalamour da se ez eo hor gwriziennoù breizhek ken pouezus all evit derc’hel hor c’hevredigezh yac’h. Hor gwriziennoù bet kresket a rummad da rummad, digor ha kinniget bremañ evel ur prof degemer d’an annezidi nevez.

Evit en em zizober diouzh kement meskaj a c’hellfe bezañ gant an islamouriezh, e vefe poent bras da vuzulmaned Breizh kondaoniñ groñs pa vez graet gant o relijion evit taolioù sponterezh ha djihadourezh. Breizh, evel kement broad a zo, ne c’hell sevel hec’h unan nemet gant talvoudegezhioù diazezet war ar vreudeuriezh hag ar c’hengred, hep treuzvarc’had na brizhvadelezh e-keñver ar re a ziskouez bezañ a-enep an 2000 vloavezh a istor boutin bet diazezet, pazenn ha pazenn, alies mat gant freuz ha reuz ivez, ha bet degaset ganto deomp an demokratelezh hag ar bevañ mat a-gevret.

Emil Granville – Mouezh aotret Strollad Breizh

CategoryCommuniqués

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